Po stošedesátéosmé na stejném místě. Stejné cesty, stejné scenerie, stejné záběry… A přitom pořád něco nového. Na pár hodin prostor únik od lidí, prostor na to, vypnout hlavu, přeladit se na vnímání zelené a modré, kontrastů a linií… a relaxovat.
  • 9.6.2018
Rakousko, den šestý. Po přeplutí Königsee se vydáváme úzkou pěšinkou k nenápadnému jezírku Obersee – a ač nemáme vlastně žádné očekávání a jdeme tak trochu pro zabití času, přicházíme k best of zážitku celé dovolené. To jezero je neskutečné! Malebné, neuvěřitelně barevné, no prostě k sežrání. Při obcházení se furt zastavujeme a kocháme, já se můžu ufotit. Na druhé straně se ještě hecnu a dojdu pár kilometrů k nejvyššímu německému vodopádu, abych si cestou zpátky splnil bobříka odvahy městského dítěte, neb po cestě široké cca metr se se mnou vydává stádo krav. Rohatých. Bučících. Sice mírumilovných, ale co kdyby, žejo. Od jezera samotného se nám vlastně vůbec nechce, a kdyby se nezačaly stahovat mraky, možná bychom nestihli poslední loď zpátky. Koukám na ty fotky a fakt se nemůžu vynadívat…
  • 8.7.2018
Rakousko, den třetí. Cílová destinace: turistické peklo Hallstadt a jeho solné doly. Maličké městečko natěsnané na úbočí hory je něco jako náš Krumlov. Je krásné, přeplněné turisty a najít prázdnou restauraci je o velikém štěstí. Když vyjedete zubačkou nahoru k dolům (ano, dá se to jít pěšky, asi tak dva týdny), naskytne se pohled k nezaplacení. Samotné doly nás překvapily hned na začátku povinnými slušivými mundury, nad kterými by nejeden vězeň uronil slzu. Jejich pravý účel nám měl dojít až později. Vstup do dolů, díra v zemi, pár nasvícených solných krystalů, žádné terno a hlavně žádná špína. Až jsme se dostali k hornickým skluzavkám – dřevěným. Proto ten posílený zadek, kvůli třískám. Na skluzavkách to celkem fičí, kdo se nebojí, rozjede to až na 40km/h. Spousta interaktivního promítání a skvělé vysvětlení vzniku solných dolů, navíc milá průvodkyně hovořící asi sto jazyky. Z dolů vás vyveze vláček, ze kterého by každého bezpečáka trefil šlak. Fotím znova a znova Hallstadt vybíhající do jezera, tohle místo fakt má atmosféru!
  • 5.7.2018
Naše týdenní dovča v Rakousku právě začíná. Salzkammergut neboli Solná komora, plná jezer s azurovou vodou, třítisícové Alpy coby kamenem dohodil. Po důkladném uvážení nechávám doma širokáč – zdánlivě paradoxně, ale už mě ta jeho nekvalita fakt štve. Prostě budu fotit na panorama, a basta. První den začínáme zlehka, okružní cestou okolo jezera Fuschlsee. Obloha k zulíbání, scenerie k pokochání… První setkání s rakouským turistickým značením a veliké zklamání – sice jsme se neztratili (jako v Německu), ale jak je co daleko a jak dlouho to trvá z toho prostě vyčíst nejde. Původně vycházkový okruh okolo jezera nakonec končíme téměř za soumraku, zčásti proto, že téměř každý kousek okolo jezera je soukromý a musí se to různě obcházet, takže i když se podle mapy zdá, že se jde vlastně po břehu, v praxi je štěstí najít na jezero volný výhled.
3 komentáře
  • 3.7.2018
Patřičně vyděšeni/natěšeni vyprávěním dřívějších návštěvníků (kopec jak sviňa, málem jsem vypustil/a duši...) namasírovali jsme všechny svaly a vyrazili na Boubín, očekávajíc brutální výšlap a pralesní skvosty. Po dvou hodinách po asfaltce do sic táhlého, leč mírného kopečka dorazili jsme k luxusnímu schodišti, a pak už vrchol a vyhlídka coby kamenem dohodil. Aneb fakt nemá cenu věřit subjektivním popisům "náročnosti" výšlapů. Vyhlídka hezká, kde je sakra ale ten prales? Po konzultaci s mapou vydali jsme se na NS Boubínský prales, abychom zjistili, že stezka vede okolo pralesa, přičemž mezi stezkou a pralesem je třímetrový plot, takže do samotného pralesa nestrčíte ani nos, natož objektiv. A když náhodou jo, tak je v pralese takovej chaos, že z toho žádná rozumná kompozice prostě nejde. Drobné zklamání kompenzuje Boubínské jezírko obklopené miliardou sytězelených přesliček vyrůstajících přímo z vody...
  • 8.7.2016
Vůbec netuším, co je "sloupcová odlučnost čediče", ale je to nádhera. Strávil jsem tu asi dvě hoďky, čekajíc, až mi slunce osvítí i severozápadní stranu - naštěstí v době, kdy se turisti dali spočítat na prstu jedné ruky. Přilehlé parkoviště zvící dvou fotbalových stadionů však napovídá, že v létě to nebude úplně klidná destinace... Kdybyještě nefoukal vítr, aby byl odraz ve vodě neporušený, bylo by to fotografovo nebe...
  • 27.3.2014
  • 1 186 zobrazení
Pár, opravdu pár fotek z letošního tábora Ghóta - vybral jsem ty, na kterých nejsou lidi. Zbylých cca 3000+ fotek je k nalezení na www.ghota.net
  • léto 2017
Jeseníky, den třetí. Jsme ve stavu, kdy sotva vylezeme z postele, všechno nás bolí a každý krok je neskutečná dřina. Den třetí, krizový. Volíme ústupovou variantu do termálních lázní ve Velkých Losinách, ale abychom nebyli úplné lemry, stavíme se před tím ještě v Pomezní jeskyni. Vyfasujeme průvodce, který je v práci první den a veřejně to přizná hned v první minutě po pátém ztracení se ve výkladu, takže celá prohlídka je okořeněna tím, že mu celá skupina svorně drží palce a povzbuzuje ho. Třičtvrtěhodinová prohlídka stojí za to – Dobšinská ľadová to sice není, ale koukat na co rozhodně je. Zbytek výpravy dozajista ocenil, že tentokrát jsem se s foťákem držel ve vymezeném prostoru a nespustil jeskynní alarm – úspěch! Jinak, focení jeskyní je prča. Clona 1,4 zajišťuje, že milimetrový posun těla způsobí neostrou fotku. Bez stativu a blesku si to říká o ISO 800 a více, takže už se předem těším na těžké odšumování. Hezký to bylo, škoda jen, že jeskyně samotná je 15x větší než prohlídkový okruh a netopýři jak na potvoru bydlí v té nepřístupné části…
Kategorie: příroda
  • 5.7.2017
Už dlouho nám různí kamarádi doporučují Poděbrady jako hezký výletní cíl. Tak na ně došlo. Luxusní park, jehož úžasnou předností je vodní korýtko, v kterém se lze courat a příjemně se osvěžit. Mraky vodotrysků s časováním, které zčistajasna máčí nic nečekající důchodce. Řeka v obležení rybářů (v tý řece nemůže k večeru zbýt jediná ryba!). Naučná stezka Skupice podél slepého ramene Labe (upřímně, nic moc). Ve vzduchu milióny chmýří z kvetoucích stromů. Nádherná malá vodní elektrárna. Na dosah přírodní koupaliště plné dětí, kterým je jedno, že má voda asi jen 8 stupňů. Všude zmrzlina a lázeňské oplatky. Jen jedinou vadu to mělo: nějakou slušnější restauraci aby člověk pohledal - tady mají Poděbrady ještě díru...
  • 28.5.2017
Není nad to si hned první den dovolené vyšlápnout na Plechý, nejvyšší šumavský vrchol na české straně hranic (a tím patřičně se odrovnat na dny další). Stezka "na vlastní nebezpečí" v bezzásahové zóně, blankytné nebe a rychle letící mraky, červencové sluníčko nasvicující mrtvé stromy do stříbrné barvy... Luxus. Výhledy si přímo říkají o širokáč. 10mm je prostě super, škoda jen, že ten můj je ostrej tak maximálně ve středu. Už o tom žvaním celkem dlouho, ale jednou to přijde, další L-kové sklo mě prostě nemine...
  • červenec až prosinec 2016
Kamarádi nás vytáhli do hor. Prý že dáme malou procházku, tak do dvaceti kilometrů, koukneme na Kotelní jámy, dobře se najíme na Dvoračkách... Inu, stalo se. Specifikem procházky bylo koukat co tři minuty na oblohu, jestli teda už konečně zmokneme, komentování (neustále dokola) neuvěřitelného kontrastu tmavozelených borovic a sytězeleného ostatního porostu, a v neposlední řadě zjištění, že fotograf má za zbytkem skupinky standardní zpoždění cca 50metrů na stometrový úsek. Ale super to bylo a těším se na pokračování!
Kategorie: krajinakultura
  • 11.6.2016
Konečně slunečný weekend! Navíc se začínají zelenat první kousky přírody, už bylo na čase. Jarní vláha slibuje, že na vodopádech bude voda, jenže čím více se blížíme kolem bubovického potoka - ehm, spíše strouhy - tím více je jasné, že žádné velké vodopadání se konat nebude. A taky že ne. Drobnou náhradou jsou nám lány jarních kytek, sytě kontrastující s hnědooranžovými zbytky zimy, a do kolen nás dostane ostrůvek lesních bledulí (bohužel tak blbě umístěných, že se k němu nejde dostat nablízko, a já mám teleobjektiv samozřejmě doma). Prvních 15 jarních kilometrů v nohách, tak jen houšť!
  • 27.3.2016
Není pravdou, že pražácí už neví, jak vypadá sníh. Sníh napadne občas i v Praze - teď nepočítám ty centimetrové poprašky, ale pořádnou sněhovou deku. Jedna taková napadla během první březnové noci, a to ráno, když se probudíte a všude okolo je fakt bílo, je fakt kouzelné. Popadl jsem foťák a vyběhl (ehm, vybrodil se) na blízký vrch Trpec (kterému tady nikdo neřekne jinak než Drbec...), a horko těžko vzpomínal na základní zásady černobílé fotografie. Co na tom, že sníh tál a do večera zůstala jen šedivá břečka. Takovéhle ráno je v Praze do roka jen jedno a byl by hřích si ho neužít...
  • 1.3.2016
  • srpen 2015
Lipno hodně zamakalo na marketingu, takže o téhle atrakci jsme přemýšleli víc než rok. A když jsme se ráno probudili do supermodré oblohy, bylo jasno. Luxusní značení, spousta ochotných lidí, všude prozákaznický přístup - od parkoviště, přes stánky s občerstvením, po čistotu a uklizenost. Jako výlet vřele doporučuju. Příjemná procházka, hezké výhledy, při výstupu spousta testovacích otázek (kolik bylo na stavbu rozhledny využito šroubků?) Jediné blbé je, že nahoře fouká jak čert, takže ani uprostřed léta to není na krátké rukávy. Z foto hlediska jsem se trochu (hodně) pral s protisluníčkem a lehkým oparem, ale ta obloha fakt vyvažuje všechny trable. A ještě jeden povzdech, ten můj širokáč od Sigmy je na okrajích fakt neostrý až hrůza. Čím dál víc se ukazuje, že další eLko od Canonu mě nemine...
  • červenec 2015 až únor 2016
Další (kolikátá už?) procházka po lesích, luhách/luzích a polích v okolí Hluboké. Tentokrát trochu kratší, neb setkání v Hluboké bylo pracovní (příprava na tábor), a sotva jsem stačil vyrazit, už mě zase volali zpátky. Zajímavé bylo v jeden okamžik téměř neskutečné světlo - obloha plná bílých až šedivých mraků dodávala ostatním barvám divný tón, jakoby světlo bylo a zároveň nebylo, jakoby barvy nebyly z tohoto světa. Říkal jsem si, zda to foťák vezme a zvládne zachytit, a ono docela jo - to jsou ty fotky z pole, vypadají prostě divně. A jedno jednoduché konstatování: když už mám to štěstí a narazím na zvíře, v tomto případě na zajíce, můžu si být jist, že mám nasazen širokáč...
  • 14.6.2015
Krásný květnový den, obloha jak z reklamy. Na tohle místo jsem se chtěl podívat už hrozně dlouho - ne kvůli lezení, ne kvůli podzemním (a nadzemním) chodbám, ne kvůli netopýrům, ale prostě kvůli své majestátnosti. Jak tak stojím pod tím vápencovým masivem s pusou dokořán, říkám si, že takhle nějak se museli cítit středověcí vesničané, když poprvé stáli pod katedrálou. Wow. To monstrum se nevejde ani do 10mm širokáče... A všude se to hemží lidmi a lany - na skalách, ve vzduchu... Pro seznámení s venkovním lezectvím optimální místo - jsou tu jak trasy pro čtyřleté caparty, tak cesty pro ostřílené sebevrahy. A když už fakt nevíte coby, natáhnete si slackline sto metrů nad zemí... Mimochodem, cestou domů ještě vřele doporučuji zastavit na silnici mezi Srbskem a Karlštejnem a vylézt si těch pár metrů do svahu - ta semaforová věž/chroptící chýše/nebocotoje má neskutečný kouzlo...
4 komentáře
  • květen 2015
Už je jim měsíc. Osm malých ďáblů už je venku - když se jako na povel vyvalí z pelechu, je to slušná bílá lavina. Během čtrnácti dnů neskutečně vyrostli a do svého životního cyklu (doposavaď spánek/žraní) včlenili další část - hru a okusování. Okusujou sebe navzájem, okusujou foťák, okusujou tkaničky, okusujou prsty... Do toho první pokusy o štěkání, které ale končí spíš jak kvíkání. Jsou neskutečně sladký, neskutečně fotogenický (a neskutečně neposedný - zaostřit je fakt záležitost na milisekundy). A mimochodem, už jsou všichni zadaný...
  • 3.5.2015
Začátek března a s ním po téměř dvou měsících první modré nebe. A teplo. A chuť něco fotit. Logická volba padá na město, neb příroda zatím nedisponuje lákavými barvami, zelená se objeví fakt jen sem tam. Trasa Smíchov - Letná nám trvá asi čtyři hodiny, přičemž převážnou část času zevlujeme u přežraných labutí, které plavou ve vrstvě rozmáčeného pečiva neustále přisypávaného nekončícím přívalem turistů (a fotografů). Turistů je mimochodem docela únosné množství, bohužel ale objevili novou hračku - úzkými uličkami starého města se tak prohání osegvejované smečky, přičemž pravděpodobnost, zda zrasí sebe, nebo náhodného kolemjdoucího, je tak pade na pade...
  • 8.3.2015
Vypadaj jako malý lední medvědi, ale fakt to jsou psi. Fotit osm čtrnáctideních slovenských čuvačů je zábava pro otrlé. Jednak technicky - bílej pes na bílém podkladu v pološeru - hodně štěstí. Jednak kompozičně - dvě hodiny je to spící hromada, kde není poznat, jaká tlapka patří k jakému tělu, aby se z toho stal během deseti vteřin uragán. Pak se tahle gangster parta vrhne na živení se - a ze spící hromady se stává hromada bojující o svůj cecík, ovšem stále není poznat, co k čemu patří. A po jídle má fotograf přesně 30 vteřin, než se to všechno zase uloží a chrápe. Ale roztomilý jsou neskonale...
  • 19.4.2015
Začíná to být rituál: jednou za rok nechávám auto doma, nasedám s chutí (!) na mastnou tyč a vyrážím na povánoční svařák. Na Staré město, do Černínské ulice, před hotel U Raka (ano, tohle je naprosto bezskrupulózní reklama). Neboť svařák je výborný a nešizený, nezůstane u jednoho, a následná procházka k Hradu tak spojuje příjemné s užitečným. Podvečerní nízké slunce, obloha plná atmosféry, dech historie a luxusní panoramata... Škoda jen, že se nejsem schopen poučit, stativ opět nechávám doma a skřípu zuby u zvyšování ISO...
  • říjen 2014 až duben 2015
Šestý ze sedmi dnů v Českosaském Švýcarsku. Tak dlouho jsme odkládali tenhle výlet na den, kdy bude azuro, až nám došla trpělivost. Takže vyrážíme a mně je jasné, že se zase budu rozčilovat nad šedobílým blevajzem, ve kterém se krajina skoro nedá fotit. A taky že jo. Ono azuro tam někde je, jenomže přes tu duchnu prostě není vidět... Mimo to, je znát, že Pravčická brána má celkem slušné PR: už zaparkovat je docela fuška, cestičky začínají být upravené v německém stylu a co se týče návštěvnosti, je to Václavák. Udělat fotku bez toho, aniž by na ní byl člověk, je docela adrenalin. Mírně zpruzeni necháváme bránu bránou a vyrážíme k soutěskám Kamenice...
  • 1.8.2014
Jedna z nejstarších rozhleden v ČR s výhledem na Krkonoše, Lužické hory a Česko-Saské Švýcarsko. Uťapkaní z Tiských skal na parkovišti zjišťujeme, že máme 30 minut než rozhledna zavře, a před sebou na 2 km pěkně do kopce. Tempo hrozivé - dělám, že fotím, ale fotím jen proto, abych udržel plíce uvnitř těla. Rozhlednu nakonec stihneme, panoramata jsou strhující, ale stejně mě nejvíc dostala přístupová cesta - ten zelený travnatý koberec je tam snad vysázený...
  • květen až červen 2014
Každoroční obhlídka pražské skorosafari. Tentokrát se dvěma specifiky: jednak jsme snad ke všem zvířatům přišli čtvrt až půl hoďky po krmení, takže jsme viděli spoustu zalezlých, trávících a chrápajících chlupatách koulí, klubíček, hald a hromad. Druhak jsem vyrazil s teleobjektivem (Sigma 70-200/2,8), abych po půlhodině focení zjistil, že je tak těžkej, že 200mm ani na 1/1000 z ruky prostě neudržim - takže mám hafo kompozičně úchvatnejch fotek, který jsou rozmazaný. Rozhodnutí je jasný, Sigma jde pryč a po prázdninách začnu okukovat po Canonu f4 - má optickou stabilizaci a hlavně je skoro o půlku lehčí...
4 komentáře

22. října 2012

Webová adresa

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)